Biznis

Temu pod lupom Evropske komisije: “Prodaja pod pritiskom, lažne recenzije, lažni popusti…”

Evropska komisija je saopštila da je utvrđeno da poznata platforma za onlajn trgovinu Temu krši evropske zakone o zaštiti potrošača brojnim problematičnim praksama.

Nakon istrage, Mreža nacionalnih organa za saradnju u zaštiti potrošača (CPC) i Evropska komisija obavestili su Temu o nalazima i potrebi usklađivanja sa evropskim zakonima.  

Koordinisana istraga je pokrila širok spektar praksi sa kojima se potrošači suočavaju dok kupuju na Temuu, uključujući i one koje mogu da dovedu potrošače u zabludu ili neopravdano utiču na njihove odluke o kupovini.

Pre svega, Temuu se zameraju lažni popusti, jer je otkriveno da se na platformi stvara lažni utisak da se proizvodi nude sa popustom tamo gde popust ne postoji. Zatim, prodaja pod pritiskom, jer je uočeno da se potrošači “pritiskaju” da završe kupovinu koristeći taktike kao što su lažne tvrdnje o ograničenim zalihama ili lažnim rokovima trajanja akcije. Takođe, otkriveno je da se potrošači primoravaju da igraju igru “zavrti točak sreće” kako bi pristupili onlajn tržištu, dok se sakrivaju bitne informacije o uslovima nagradne igre. Pored toga, Temu ne obaveštava potrošače unapred da njihova porudžbina treba da dostigne određenu minimalnu vrednost pre nego što mogu da završe kupovinu. Istraga je otvorila i sumnju u istinitost recenzija, budući da su nacionalne vlasti u Evropskoj uniji otkrile recenzije za koje sumnjaju da nisu autentične. Na kraju, Temuu se zamera skrivanje kontakt detalja, jer potrošači ne mogu lako kontaktirati platformu za pitanja ili žalbe.

Pored toga, CPC Mreža je zatražila informacije od Temua kako bi procenila usklađenost kompanije sa obavezama prema evropskom zakonu o potrošačima, kao što je obaveza da se potrošači jasno obaveste da li je proizvođač proizvoda trgovac ili ne; da osigura da se rangiranje proizvoda, recenzije i ocene ne prikazuju potrošačima na pogrešan način; da obezbedi da se sniženja cena najavljuju i pravilno obračunavaju; i da obezbedi da su sve ekološke tvrdnje tačne i potkrepljene.

Obaveze iz oblasti potrošačkog prava, na koje se CPC Mreža poziva u odnosu na Temu, mogu se naći u Direktivi o nepoštenim poslovnim praksama, Direktivi o pravima potrošača, Direktivi o e.trgovini i Direktivi o nepoštenim ugovornim uslovima.

Pored koordinisanog postupka u okviru evropskih institucija, nacionalni postupci u vezi sa Temuovom komercijalnom praksom vode se u Mađarskoj, Poljskoj i Francuskoj.

Temu ima mesec dana da odgovori na nalaze Mreže CPC i predloži kako će rešiti te probleme.

Izvor: ec.europa.eu

Slični članci

Takodje pogledajte
Close
Back to top button